سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بازدید

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: معینه‌ها در حج و حضور در کاروان ها دارای رسالت سنگینی هستند و باید از توانمندی علمی کافی برخوردار باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تقدیر از تلاش‌های حوزه در ارتقای سطح علمی بانوان عنوان کرد: فراخوانی برای خواهران معینه در جهت شایسته سالاری زده شد تا در پذیرش افراد دارای توانمندی علمی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: در جهت حضور معینه‌ها در حج، تمهیداتی اندیشیده شده است البته با کمبود نیرو در برخی از استان ها مواجه هستیم، اما به طور کلی ظرفیت خواهران بسیار خوب است.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیتی که بانوان طلبه و معینه برای حضور در حج دارند باید برنامه ریزی مدونی داشت و افراد دارای توانایی علمی و سطوح عالی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب اظهار کرد: معینه‌ها در حج و حضور در کاروان ها دارای رسالت سنگینی هستند و باید از توانمندی علمی کافی برخوردار باشند.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا شرط مسکن را در سطح شهرستان ها قید کرده‌ایم تا مشکل خواهران در اعزام به حج آسان تر شود اما همچنان مشکلاتی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: ما وظیفه داریم افرادی را که دارای توانایی خدمت به زائران هستند، به حج اعزام کنیم و در این باره حوزه های علمیه خواهران همراهی خوبی دارد.

وی تصریح کرد: نباید طلاب بسنده به اطلاعات حوزوی کنند و باید سطح مطالعات خود را افزایش دهند و زمینه رشد و تعالی خود را فراهم کنند، گاهی غرور علمی مانع از کسب علم بیشتر می شود، هر چه سطح علمی بالاتر باشد بهتر می توانند به خدمت بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب گفت: ما می توانیم از حضور خواهران زبان دان در عرصه بین الملل بعثه استفاده کنیم، البته در بخش بین الملل بعثه از دیپلمات های وزارت خارجه استفاده می شد که می توان با ظرفیت های موجود از روحانیون و طلاب با تحصیلات جدید استفاده کنیم.

وی گفت: بعثه آمادگی لازم را جهت تعامل و همراهی با حوزه های علمیه خواهران در اعزام معینه دارد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha